Gæsteunderviser i "Normer & Normkritik" samt "Køn & Seksualitet"
Højskoler og videregående uddannelser
NOV 2019 - d.d.
Jeg underviser i hvordan man i mødet med mennesker bør forholde sig kritisk til normer. Formatet for undervisningen skræddersyes til den enkelte uddannelse, men generelt i min undervisning prioriterer jeg altid:
Steder jeg har undervist:
Støttelærer
Rådgivnings- og Støttecentret (Aarhus Universitet)
SEP 2019 - d.d.
Som støttelærer har jeg faglige mentorforløb for psykologistuderende med mentale lidelser og kognitiv funktionsnedsættelse. Opgaverne spænder vidt:
Psykolog & Underviser
Fundamentet (Aarhus)
AUG 2018 - DEC 2018
Fundamentet arbejder alsidigt med udsatte og sårbare borgere. Mine erfaringer som praktikant var forskelligartede og bestod bl.a. af:
Underviser i normer og normkritik
Normstormerne (Aarhus)
SEP 2017 - d.d.
Normstormerne som forening beskæftiger sig bl.a. med normkritisk undervisning til folkeskolens udskolingstrin i Aarhus og København. Som frivillig har jeg gennemgået jeg et grundigt kursus i normer, normkritik, samt didaktisk metode. Derefter var min hovedopgave:
Kompetencer
Gruppeundervisning og psykoedukation. Hos Fundamentet har jeg selv-stændigt varetaget under-visningsforløb med udsatte voksne, med fokus på relevante, psykologiske temaer.
Individuel samtale. Jeg har selvstændigt varetaget terapi-forløb og har fra min praktik erfaring med støttende samtaler af forskellig art. Jeg har desuden gennemført terapi med en engelsktalende klient.
Helhedsorienteret analyse. Jeg er orienteret i flere tilgange og går gerne alsidigt til værks. For mig at se styrker flere perspektiver et løsningsforslag.
Interesser
Social bæredygtighed. Jeg er meget optaget af hvordan vi skaber de mest optimale rammer for motivation, inklusion og i sidste ende trivsel - både i os selv og mellem hinanden.
Normkritik. Alle kommer fra forskellige baggrunde, og nogle af os adskiller sig mere fra normen end andre. Jeg finder det vigtigt at have for øje, hvornår nogen bliver presset ned i en kasse, samt turde stille spørgsmål til kassen selv.
Formidling. Jeg nyder at skabe et tryggere rum for læring. Det er vigtigt at nå andre på deres præ-misser, for at ny viden kan ind-finde sig, men også så ny viden kan genereres i fællesskab.
Nærvær. Man har det bedst når man føler sig lyttet til. Aktiv lytning fører ofte til, at vi bliver trygge nok til at dele flere tanker og perspektiver. Dette er uvur-derligt for at gøre samarbejde meningsfuldt, men også så nye idéer kan spire.
Cand. Psych., Aarhus Universitet
JUN 2019
Jeg særskilte mig på uddannelsen med følgende fag: